UUSI TIETOSUOJA-ASETUS

Arvoisat asiakkaamme!

Asiakasrekisterin käyttö 1.5.2018 alkaen

 EU:n tietosuoja asetus GDPR

Uuden toukokuussa 2018 voimaan tulevan tietosuoja-asetuksen mukaan meidän tulee tiedottaa asiakkaita asiakasrekisterin käytöstä.

Käsittelemämme tiedot:

Asiakasrekisteriin keräämme nimen lisäksi yhteystietoja. Puhelinnumero ja sähköposti, ainakin toinen yhteystieto meillä on oltava. Yhteystietojen lisäksi kirjaamme ylös käyttämämme värit ja mahdollisesti lisätietoina esim. seuraavan kerran suunnittelu tai allergiatietoja.

Henkilötiedot ja tietojen näkyvyys:

Keräämme tietoja vain asiakkaistamme, emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Vain liikkeemme työntekijät voivat nähdä keräämämme tiedot.

Minne keräämme tiedot:

Käytössämme on joko paperiset arkistot, joita säilytetään lukkojen takana tai nettiajanvarauksen yhteydessä toimiva asiakasrekisteri mihin pääsemiseksi tarvitaan salasana. Salasana on vain liikkeemme työntekijöiden tiedossa.

Miksi keräämme tietoja:

Tarvitsemme nimen ajanvarausta varten ja yhteystiedot yhteydenottoa varten esim. sairastapauksissa. Väritietoja tarvitsemme, jotta voimme toteuttaa saman värin uudelleen ja että tiedämme kaikki tehdyt käsittelyt. Tiedot ovat tarpeellisia myös, jos joku meistä sairastuu ja toinen työntekijä toteuttaa olemassa olevalla reseptillä esim. saman värin. Myös allergioiden takia on erittäin tärkeä tietää mitä viimeksi on käytetty.

Rekisteröidyn oikeudet:

Teillä on oikeus nähdä mitä tietoja teistä on kerätty. Teillä on myös oikeus kieltää meitä keräämästä tietoja, mitä emme tietenkään suosittele, koska tiedot ovat meille todella tärkeitä. Käymme noin vuoden välein asiakasrekisterin läpi, jotta voimme pitää sen ajan tasalla. Voit myös pyytää meitä siirtämään keräämämme tiedot toisaalle.

Asiakkaan täytyy antaa meille lupa tietojen keräämiseen, saatuamme luvan kirjaamme tiedon hyväksymisestä asiakaskorttiinne ylös.

Ystävällisin terveisin, Pääpointin tytöt